Re: 1-Wire posileni a ochrana MCU?

j.Krajinka na seznam.cz j.Krajinka na seznam.cz
Sobota Červen 5 20:24:58 CEST 2010

My nic neresime, jen tak tlachame :-).
Ja navrhl tu 74HC245 prave protoze ma sama o sobe ESD odolnost 2kV asi to neni nic moc, opravde ani nevim jaka odolnost je dostatecna pro takovou to sbernici tahanou po beznych nevyrobnich prostorech s delkou rekneme 50-100m.
Ma minimalisitcka predstava byla:
vezmu to od konektoru na ktery by se pripojoval drat sbernice, odpor cca 20Ohmu, za tim dvojta dioda BAV99 vuci GND a +5V, na napajeni pak standardni ochrana, nejaky transil a tak. Si rikam, ze ESD v 74 zajisti cas na otevreni BAV a pak se proud svede do napajeni, bud tou BAV nebo diodami v 74, pokud to tam nepozerou C tak pripadne prepeti proleti pres transil ven.

Jirka

>Ahojte,

nechcem Vam rusit vasu debatu, ale co keby ste najprv zacali ESD ochranou. Par odporov, kondikov, transilov a podobnej bizuterie. Ked uz bude jasne co to bude zatazovat zacat riesit budice. Myslim si, ze take CMOS 4000 ma tiez prechod 1us a nieco by sa naslo aj s inych, HC125... A mozno ich vobec nebude treba.

A.