1-Wire posileni a ochrana MCU?

Lukáš Grepl L.Grepl na sh.cvut.cz
Sobota Červen 5 14:23:11 CEST 2010

> Pouzil bych zapojeni ze stranek elwebu
> http://www.elweb.cz/clanky.php?clanek=70
> pokud by se pridal izolovany menic a oddelili se zeme.

IMHO tudy cesta nevede. Řekl bych, že aby tohle zapojení fungovalo s
Dallas sběrnicí na 50m, tak by to chtělo hoodně překopat. Navíc myslím
že v tomto případě ani nemá optické oddělení velký smysl.

Zapojení na http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/244 je
regulérně udělaný budič mj. s definovanou strmostí hran a na delších
linkách má svoje opodstatnění. Pokud se tazateli zdá tři piny procesoru
hodně, dá se např. Q2 a okolí vynechat a budit přímo z procesoru (nechat
oddělení R2) a dva piny už snad nejsou až tak moc... Dále doporučuju
doplnit transily na data i napájení. Zhruba v takovéto podobě jsme to
používali, je to namontováno v desítkách instalací v rodinných domech, v
každém několik desítek teploměrů včetně venkovních, běžně sto metrů
kabeláže i více a funguje to spolehlivě. Pokud jde část sběrnice ven, je
vhodné doplnit ještě samostatnou přepěťovou ochranu na příslušnou větev.

Dále se mi osvědčilo vypínat čas od času (klidně i před každým měřením)
napájení sběrnice, jinak čas od času vůbec docházelo k latch-up-u
některého z čidel (u většiny instalací nikdy, ale v některých domech i
třeba dvakrát do roka). To pak vzalo s sebou celou sběrnici a muselo se
to vypnout a zapnout ručně. Po této úpravě se nám snížila poruchovost
Dallas sběrnic pro měření teploty tak o řád.

Lukáš Grepl