OT: Netbook, OS a cesta do Ameriky

Jozef Racek Jozef_Racek na tempest.sk
Pátek Červen 4 21:01:40 CEST 2010

Posledna skusensost s pred 2 tyzdnov, tyzdnovy pobyt v US -> colnikov a
imigracneho uradnika (US) zaujimal pas,
dovod cesty ( treba si zvyknut na to, ze sa niekolko krat pytaju na to
iste.)
ESTA (  povolenie na bezvizovy styk do US pre SK ich nezaujimalo, mali
to dostupne on-line podla rodneho cisla a mena, )
CZ tusim nema bezvizovy styk, takze nutne viza.
Pri vstupe do US je povinne "odovzdanie" odtlackov vsetkych prstov a
fotky = imigracny uradnik ma snimac odtlackov a digitalnu kameru.
Kontrolu v Kanade zaujimal pas a odovzdanie vyplneneho colneho
prehlasenia, ktore rozdavali v lietadle.

Kontrolu na letiskach zaujimal notebook do tej miery, ze VZDY musel ist
von z tasky a cez roentgen v samostatnej vanicke,
v ktorej nesmelo byt nic ine.
Standardom sa stalo vyzuvanie topanok - vyzadovali vsade,
 opasky, mince,kluce, telefon a pod. cez roentgen zostali.
Prechod cez cievku nesmie zapipat - uznavaju vratenie sa cez cievku,
dohladanie cohokolvek kovoveho, vybtratie -> ulozenie na kontrolu cez
roentgen
a znovu prechod "cez cievku"

Uz sa mi niekolko krat stalo, ze notebook pozadovali zapnut - stacilo,
ze nabootoval, OS ich nezaujimal. ( Test na to, ci baterka je baterka,
alebo vybusnina )
Pozor -pripojenie na zabezpecenu aj na _nezabezpecenu_ WiFi siet je v US
trestnym cinom ( napr. hotelova siet bez vyziadania si pristupu na siet
na recepcii )
Pouzivaju 2.4 GHz, aj 5 GHz WiFi. Ak to notebook podporuje - vyhoda.

Dodo