Mereni atmosferickeho tlaku - kalibrace?

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Červen 1 11:34:10 CEST 2010

Ano, Vref AD a napajeni cidla jsou na stejnem potencialu z nap.
reference. Takze to ujizdi spolu ;-).

Kdyz jsem to zkousel co vytahnu z AD prevodniku tak jsem jako referenci
pouzil jako merici etalon lipol baterii 4Ah baterii (velmi tvrdou),
kterou jsem si meril a logoval. Fluktulace vychazela prumerne +-2LSB -
rozptyl za nekolik hodin mereni. Vzhledem k tomu, ze merim na stanici
radove 1x za minutu tak je velmi mnoho casu na zprumerovani mereni.

O posunuti mereni (nepotrebuji cely rozsah cidla) jsem puvodne uvazoval
(dokonce tam ten OZ mam pripraveny na DPS), ale nakonec jsem ho skrtnul.
Ma to totiz problem v tom, ze meteostanice z principu je vystavena
velkemu rozpeti teplot a cim mene prvku na ceste signalu je tim je
problem s teplotni stabilitou mensi. Koneckoncu se muze kazdy kouknout
ze to chodi lepe nez by podle teorie melo:

http://www.jakjevenku.info/meteo_h_vyber.php?stanice=cb&typ=tl&hodin=1&Submit=Zobraz

a to to dneska skace docela dost, ale to se projevujou spis turbulence
tlaku vlivem vetru - zde se opet narazi na fyzikalni vlastnosti
prostredi - citlivost mereni je vyssi nez jsou konkretni vlivy okoli -
napriklad je velky rozdil pokud je cidlo na navetrne nebo zavetrne
strane domu.

Jen pro ilustraci tady je zaznam prubehu mereni z tornada (je videt jak
vsechny veliciny spolu pekne koresponduji), ktere nam probehlo kolem
domu cca 1km a ktere si pak ode mne vyzadala i CHMI:

http://www.jakjevenku.info/meteo_h_all_od_do.php?odd=2007-09-28&odh=13:12:00&dod=2007-09-28&doh=13:42:00&stanice=cb

a tady je to i s fotkama a popisem na CHMI:
http://www.chmi.cz/torn/cases/20070928//20070928.html

Radek Vicek