mereni a logovani teploty v byte v pokojich.

RV vicek.radek na cpost.cz
Úterý Červen 1 09:33:01 CEST 2010

To je preci hloupost.

Mereni je vzdy o nejakych standardech a metodice. Pokud merite sam pro
sebe tak si metodiku a standard vytvarite sam.
Pokud tedy cidlo umistite na nejake misto merite teplotu "tam" a musite
proste namerene hodnoty spravne interpretovat.
Jakakoliv zmerena data i ty z CHMI jsou celkem o nicem pokud nevite jak
vypada okoli (a to ne jen to nejblizsi) vlastni meteostanice.

Proste to cidlo umistite nekam sikovne kde je nejmene ovlivnovano
(topenim, oknem atd., lampicka) a to prohlasite jako normu. Presnost s
umisteni cidla nema nic spolecneho.
Pokud jsem treba delal pokusy s SHT od Sensirionu prave kdyz jsem
overoval zapojeni pro finalni verzi meteostanice tak cidlo umistene v
prostoru v mistnosti cca 4.5x3m pozna behem nekolika malo sekund to, ze
vlezete do mistnosti, stejne tak poznate, ze nekdo otevrel dvere, okno.
Zmeny jsou sice na urovni setin stupnu, ale je to systematicka zmena,
kterou jste schopen zmerit.

Abych tazatele uklidnil - vetsina cidel je velmi presnych a celkem
linearnich pro bezne pokojove teploty (lame se to vetsinou pod -20 a nad
50stC), ale mivaji offset - tzn. ze meri jen posunute od skutecne
teploty. Staci jen cidlo zkontrolovat nejakym kvalitnim teplomerem - ja
na to pouzivam rtutovy laboratorni 50cm dlouhy teplomer 0-100stC. Cidla
od Sensirionu jsem z peti kusu co jsem mel v ruce nemusel nijak
prekalibrovavat a jsou tusim za 500Kc/ks a mate v tom i mereni RH coz
neni zrovna doma uplne k zahozeni.

Radek Vicek