LHC, vesmir a patek

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Sobota Červenec 31 08:51:38 CEST 2010

To, ze se vse od vseho vzdaluje, muze byt prachobycejny Brownuv pohyb,
akorat ze v "nelidskem" casovem meritku. No a zrovna ted se par desitek let,
co to jsme schopni zjistit, okolni vesmir rozpina (a u kraji zhustuje, ale
tam jeste nevidime).

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: "Pavel Troller" <patrol na sinus.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Saturday, July 31, 2010 5:55 AM
Subject: Re: LHC, vesmir a patek

Zdravím,
  takovéhle úvahy o vesmíru mne také baví. Četl jsem to několikrát, ale
nějak
se to do mého modelu nevměstnává, nedokážu to úplně pochopit.
  Pokud by měl náš prostor pevné rozměry, kam by se rozpínal ? Víme, že až
na
výjimky vše se od všeho vzdaluje (rudý posuv). Pokud by to mělo mít pevné
rozměry, bude to na okrajích narážet na ty hypotetické "stěny" té škatulky
-ikdyž v mé představě by to byla asi spíš koule - a to bychom asi
pozorovali.
  Napadá mne jediné vysvětlení té myšlenky, a to, že vše velké ve vesmíru
vlastně stojí na místech, ale mění se nějaká veličina, která určuje měřítko,
tj. vnímání vzdálenosti, takže my pak máme pocit, že se vše od sebe
vzdaluje.
Bylo to míněno takto ?
  Zdraví Pavel.