Re: Když jsme u tohoměření...hladina vody vnádrži

Standa Palas stpalas na quick.cz
Pátek Červenec 30 21:09:36 CEST 2010

Reaguji trochu se zpožděním,byl jsem na dovolené,tak nevím,jestli je to
ještě aktuální.
Měřením hladin se zabývám profesionálně. Jestli chcete něco dlouhodobě
spolehlivého a funkčního,tak velmi doporučuji kapacitní měření. Na jakýkoliv
soustavy s plováky,nebo s vodivostními sondami zapomeňte.To prv ní je
mechanicky problematické,to druhé zase koroduje a zarůstá sanytrem.Kapacitní
měření je spolehlivé a pro kontinuální měření asi nejlepší. Zkoušel jsem
kdysi i ultrazvuk a různý systémy s probubláváním vzduchu,ale ty kapacitní
sondy se mi líbí nejvíc.Princip těch sond je jednoduchý. Do vody strčíte
jednu neizolovanou elektrodu (třeba kus pozink.plechu),která "uzemní" vodu v
nádrži,a jednu izolovanou elektrodu (třeba kus měděnýho izolovanýho
drátu-oba holé konce ven),a mezi těma elektrodama měříte kapacitu. Kapacita
bez vody se rovná hladina nula. Kapacita s max. hladinou se rovná hladina
100. Vzhledem k tomu,že kapacita se mění o stovky pF,není  problém k tomu
něco ubastlit. Loni nebo předloni v PE (Aradio) dokonce vyšlo schéma něčeho
na tomto principu.Sám mám zkušenost jen s továrními výrobky,ale ty jsou pro
normálního člověka trochu drahé.Myslím,že tohle měření si můžete vyzkoušet
jakýmkoliv měřičem kapacity který měří aspoň desítky pF a pak si něco
ubastlit.

Staňa