RE: OT na pátek: Novinky z kolotoče :-)

Tomas Dresler dresler na hw.cz
Pátek Červenec 30 10:53:02 CEST 2010

Diky, uz mi balu i kolotoc zacali chybet. Jak specificke jsou ty horni
kvarky? Byly uz v LEPu nebo LHC pozorovane predtim?

--
S pozdravem/with best regards

	Ing. Tomas Dresler

mailto:dresler na hw.cz

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On
Behalf Of Pavel Troller
Sent: Friday, July 30, 2010 6:12 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: OT na pátek: Novinky z kolotoče :-)

Zdravím,
  téma LHC se v posledních týdnech moc neobjevovalo, asi i Balú měl tolik
práce, že už sem nestíhal psát, tak jen pár řádek pro zájemce...
  Dnes v noci, po poměrně dlouhé době ladění po technické odstávce, padlo
hned
několik dosavadních rekordů:
  1) V ringu právě obíhá 25x25 bunchů se "skoro nominální" intenzitou kolem
9E10 p+. Těsně po injekci byla intenzita kolem 2.2E12 p+. Pokud vím, taková
intenzita byla urychlována poprvé v historii.
  2) Injekce probíhala systémem "multibunch", tj. 4 bunche na supercyklus.
Sice ne všechny bunche takto byly injikovány, některé šly i individuálně,
ale
i tak byla doba injekce výrazně zkrácena.
  3) Díky dosud největší intenzitě samozřejmě bylo dosaženo i rekordu v
luminositě, která byla krátce po startu kolizí až 2.8 (ub.s)^-1 a ještě
nyní,
po cca sedmi hodinách běhu, je něco pod 2.
  Tož jsem rád, že se opět podařil pěkný kus vývoje a držím palce, ať to
takto
pokračuje dále!
  Zdraví Pavel.