Re: PIC programátor

j s jarin.hw na gmail.com
Středa Červenec 28 17:38:33 CEST 2010

Ja som bol s PK2 tiez spokojny. A ten z Aukra na tom, co sa tyka
ochrany, bude prepdokladam horsie ako ten original.

Rozdiel medzi PK2 a PK3 je predovsetkym v pouzitom MCU.
V pripade PK2 to bol 18F2550, v pripade PK3 je to PIC24FJ256GB106. Je
to rychlejsi a 16-bitovy MCU, takze PK je rychlejsi, predovsetkym ako
debugger. Rychlost programovania je dana hlavne pouzitou USB
komunikacnou triedou, tou je u oboch HID, takze nad 64kB/s sa
principialne nedostane ani jeden. Rozdiel medzi PK2 a PK3 je vidno
predovsetkym pri debuggovani - trebars krokovanie programu, ked mate
otvoreny watch window s niekolko sto- az tisic-bajtovym polom je
znacny (tam sa prejavuje rychlost toho PIC24F). Rozdiely v
programovani samotnom nie su prilis viditelne.
Dalej, ako som pisal, PK3 je novsi a tym padom Microchip povedal, ze
nebude robit aktivny support pre PK2. Teda od isteho casu, cca
zaciatok tohto roku, nepridavaju do novych release MPLAB-u ziadne nove
podporovane obvody. Tie co boli, tie zostavaju. Okrem toho, PK2 nikdy
nedebugoval PIC32. PK3 je aktivne podporovany a ked vyjde novy obvod,
PK3 si s nim rozumie.

Odkedy mam PK3, tak PK2 lezi nepovsimnuty. A potom som si kupil ICD3 a
podobny osud postihol aj PK3 :-) Ale stale pouzivam PK3 a PK2 ako
"zalohu", pripadne ak potrebujem ladit dva MCU naraz.

J.