AS5040 po dvou drátech?

Ladislav Vaiz spam na nagano.cz
Sobota Červenec 24 19:01:58 CEST 2010

Ahoj,
chtěl bych v existujícím systému nahradit současné snímání natočení
obvodem AS5040
(http://hw.cz/Produkty/Nove-soucastky/ART1288-Magneticky-rotacni-enkoder-AS5040.html).
Komunikaci nazývají SSI, je to obdoba SPI s chybějícím MOSI.

Problém je v tom, že mám pro jeden snímač jen dva vodiče, napájení a
zem. Vodiče mohou být obousměrné, viz zapojení. Nenapadá někoho, jak to
zařídit? Dát k čidlu jednočip umím, hledám něco jednoduššího. Výměna
kabeláže je až ta poslední zoufalá možnost.

Snímat stačí několikrát za sekundu.

Procesor komunikuje se dvěma čidly. Ta mohou být na různých místech, tj.
je potřeba vystačit si se dvěma dráty a s napájením. Transil je 5v8,
R4-R7 je možné nahradit 0R.

Mě napadlo použít MKO startované DO, výstup na CS. CPU by ho
nastartoval, během jeho "sepnutí" by běželo CS a přicházející data by ho
restartovala. CPU by musel přečíst data během CS=low, na konci by CS měl
přesah. Zatím jsem to nepromýšlel do detailu, zda bude časování sedět a
zda DO nevadí stažení do nuly.

Nenapadá někoho něco vhodnějšího?

Díky Láďa