Teplotní senzor, IO s komunikací?

Minář Petr 'měřák' pminar na centrum.cz
Sobota Červenec 24 13:42:44 CEST 2010

  Zdravím všechny o víkendu,

nemáte prosím někdo tip na levný teplotní senzor s komunikací? Nejlépe s
I2C, cena do 50,-Kč/ks, přesnost +-0,25st.C, napájení 2,7-5V, nízká
spotřeba, možno i s funkcí shutdown a v běžných pouzdrech pro bastlíře.
Jó, a potřeboval bych to už včera :-)
Bude to sloužit (více kusů) jako teplotní čidla podlahového vytápění v
novostavbě, pro jakousi kontrolu či přehled, sběr dat atd v domácí
automatizaci. Celkem předpokládám tak do 20ks senzorů, jsou v tom
započteny i blbosti jako teplota rozpálené střešní krytina atd :-)

Vcelku se mi líbí MCP9804, ale je to asi horká novinka a běžně jej
nemají skladem. Našel jsem jej u TME, ale jen v pouzdře DFN-8. Koukal
jsem i na podobné typy, třeba řadu DS18... či SMT16... (některé příliš
drahé) nebo MCP9800/1/2/3 (horší přesnost). Teď jsem našel ještě LM92,
také vypadá použitelně, ale je dražší.

V nouzi by šlo použít (možná to je i jednodušší) senzory s převodem
teplota-frekvence nebo střída. Stejně tam bude s ním asi komunikovat ATMEL.

	Petr "měřák" Minář