Slunecni energii pod kuzi

David Belohrad david na belohrad.ch
Pátek Červenec 23 13:58:18 CEST 2010

no, ono tam toho chybi vic. predevsim to ze jsou kolektory ktere vyrabi
elektriku/teplo ohrevem vody ci jineho media a kolektory fotovoltaicke ktere
vyrabi elektrinu primo. ja do toho moc nevidim, ale rekl bych ze prvni
kolektory jsou mene narocne na vyrobu (ekologictejsi?). taky se tam nikdo
nezajimal o to - kdyby se ta elektrika tahala ze Sahary - jak by to
fungovalo. Je to takovy 'managersky dokument' how to 'make' money po
americku.
mam ovsem za to, ze dotace jsou v prvni fazi naprosto nezbytne. technologie
neco stoji a zadny investor do toho nepujde pokud ze zacatku nebude mit
urcite garance. dotace mohou pomoci pokud bude naprosto jasne ze po urcite
dobe zadne nebudou, a to ani tem kteri tyto dotace dostavaly uz od samotneho
pocatku. ja sam bych taky jednou rad mel sobestacny barak, myslim ze v
soucasne dobe na to technologie jiz jsou. vetsina malych domacich spotrebicu
muze pracovat primo ze 12Vdc takze by odpadly konverze ze 220V/380V. Velke
domaci spotrebice by se musely samozrejme resit nejakymi menici.

postavit takovy dum jako experiment by to bylo nesmirne zajimave

d.