info o GSM modulech

jevem jevem na email.cz
Pátek Červenec 23 07:33:43 CEST 2010

Můžete prosím prozradit, jak máte řešeno nabíjení ? Docela by mne zajímala výdrž akumulátoru, když se dejme tomu 1x pravidelně za měsíc připojíte a 1x nepravidelně. Co to asi udělá s akumulátorem ?
Ptám se z toho důvodu, že mám něco podobného a zápasím se zdrojem. Rozdíál je v tom, že já se připojuji každé 2 hodiny na minimálně 30s, čekám na příchozí zprávu. Pokud není, tak vypnu modem, pokud je, tak se zpracuje a odešle SMS a vypne modem. K tomu všemu se 1x za den odešle SMS na 3 čísla. To okolo měří nějaké veličiny každých 10 minut. Po většinu času to má příkon do 10uA. Celé to napájím z 12V/7Ah Pb. Přesto zápasím se samovybíjením aku, s vlivy počasí atd. Osobně si myslím, že by to chtělo FV článek, který by dobíjel provozní aku, ale o tom zadavatel nechce slyšet.
Jirka
  ----- Original Message -----
  From: Vláďa Anděl
  To: konfera
  Sent: Thursday, July 22, 2010 10:59 PM
  Subject: info o GSM modulech

  Dobrý den,
  uvažuji o použití GSM modulů a potřeboval bych nějaké základní informace.
  Moduly budou použity tak, že pokud se nic závažného neděje, bude modul vypnutý a probudí se např. 1x za měsíc. Odešle pár dat, typicky napětí baterky a pár stavových signálů. Pokud se něco děje, vyšle zprávu okamžitě.

  1. Musí se při tak malém objemu dat z každého modulu platit nějaký paušál, nebo se platí jen za přenesená data? Těch modulů bude více (desítky) a všechny budou soustředit data na jedno společné číslo.

  2. Když se modul zapne, předpokládám že jako u mobilu bude chvíli hledat síť. Jak dlouho to může trvat a jakou při tom (a při vlastní relaci) může mít spotřebu? Moduly budou mít stabilní umístění. Dá se jim nějak nadefinovat aby se přednostně připojovaly ke stále stejné buňce a aby se tak hledání sítě urychlilo? Zařízení bude napájeno z baterií s velmi omezenými možnostmi dobíjení. Stačí GSM modulu jeden článek lion?

  Anděl