Hodiny/PLL 20-29MHz z PC odpadu ci inak

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 22 02:02:16 CEST 2010

> A co si nechat krystal uvarit v Hradci na miru? Neni to sice za deset korun
> kus, ale zase by byl bez prace... Pokud vim, tak se specialkam nebranej, i
> kdyz osobne jsem to nezkousel.

No, nie je to vobec zly napad, ale on ten krystal sa da trebars u Farnella normalne kupit, zase az tak exoticky nie je:
http://sk.farnell.com/citizen-america/csa309-28-63636mabj-ub/crystal-28-63636mhz-cyl/dp/1457091

> Tak MC145151(2) ta se ridi paralelne, da se k tomu 12 propojek, nebo DIP
> switchu a je vyreseno.

Ano, ale este aj VCO a nejake to smetie naokolo, naviac ten MCxxx sa bude asi blbo zhanat, ze?
Toto by bolo riesenie ak by sa niekde nasiel nejaky hotovy modul alebo nejaky odpadny kus niecoho z coho by sa cely hotovy frekvencny syntezator dal vyoperovat...

> Jak moc to musi byt presne a stabilni ?
> Treba by sla pouzit ta 74HC4046, tedy jen VCO z toho svabu.

Hm to je zaujimavy napad, ale trocha sa ho bojim - ten uzebox ma zobrazovat na TV, z toho vyplyvaju poziadavky na presnost a stabilitu... uprimne povedane neviem ake odchylky od "normalu" znesie moderna telka (cez SCART RGB).

wek