OT: strata rodneho jazyka; was: Android a nektere aplikace

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 22 00:44:29 CEST 2010

> hesla se mi synchronizují s eWallet

Tak toto ma dostalo. Nevedel som si predstavit, co za hesla (t.j. kratke uderne vety, prevolania) moze Peter potrebovat tak velmi, ze si ich zapisuje do telefonu a potom synchronizuje s akousi aplikaciou. Napadlo ma "So ZSSR na vecne casy!" ale to som rychlo zapudil. Normalne som musel zaguglit na heslo ewallet, a az potom mi to doslo - on si uklada passwordy!...

No takze to je uz druhykrat, co som prisiel o rodny jazyk - ja tym "lokalizovanym" pocitacovym pojmom jednoducho nerozumiem. Prvykrat s tym "ozajstnym": svoj materinsky jazyk pouzivam uz desiatky rokov len sporadicky a jednoducho mi ubudla slovna zasoba a aj gramatika utrpela, nehovoriac o modernych obratoch ktore kvoli slabemu kontaktu so zivym jazykom nepoznam. No a druhykrat kvoli tomu, ze v odbornej oblasti sa stretavam o rad viac s anglictinou...

Ak odo mna niekto nieco chce v nejakych ceskoslovenskych vindouzoch tak mam z toho pravu nefalsovanu hrozu, ba dokonca mam problem nieco zmysluplne napisat na qwertz klavesnici.

... ked je uz ta horucava taka velka ze uz by mohol byt piatok... ;-)

wek