Android a nektere aplikace

Středa Červenec 21 19:29:53 CEST 2010

No to zase bude vlákno...
Mám 1,5 roku HTC TouchPro a stejně jako nové vládě jsem mu dal 100 dní "hájení" a po těch 100 dnech jsem byl ve stavu s ním hodit hodně daleko. Nejdříve výhody:
- perfektní navigace TomTom, FM rádio, Internet, synchronizace s firemním Exchange Serverem (kompletní outlook mám v telefonu i v PC), výsuvná HW klávesnice, slot na SD kartu
A teď nevýhody:
- Strašně nesourodé ovládání aplikací jako jsou kontakty, zprávy, foťák, Email, telefon. Z mého pohledu hnus a bahno - jednou se to zavírá křížkem jako MSW okno, jednou pomocí tlačítka ukončit, jednou pomocí roletky. Když jsem mířil do zahraničí a dal jsem to dceři aby mi přesměrovala hovory do schránky vrátila mi to po 15 minutách se sprostým komentářem - prostě to nenašla. Nebo oblíbený úkol: dostanu SMS a potřebuju zavolat zpět. Těch klikanců... a každý jiný.
- Kouše se to - někdy i vícekrát denně bylo nutno použít resetovací dírku (už jsem ji byl schopen najít i potmě).
- Někdy zákeřně vytuhne důležitá aplikace: například budík mi jednou ráno oznámil cosi ve smyslu "Aplikaci xxx nebylo možno spustit" - sbohem Pendolíno ...
- Většina aplikací nemá tlačítka vhodná pro prst ale pouze pro stylus. Nějakou dobu jsem si nehet na pravém palci stříhal do tvaru pravostranného hrotu ;-)
- Bez dohrání jakýchsi dodatečných vylepšení se to samo zapínalo a vytáčelo nejen hovory ale i mé známé...
- Aplikace připravené po vysunutí klávesnice jsou dle mého na prd a bez dohrání speciálních programů je nelze změnit.
- Zoom funguje jenom někdy a jenom na něčem.
- Sluchátka jsou pouze na mini USB - redukce už je drát navíc...
- když mám (kvůli handsfree) zapnutý Bluetooth vydrží baterie < 24 h, takže každý večer na nabíječku. Naštěstí se dobíjí z USB takže auto a PC to řeší.
- A ve finále mi už dvakrát po sobě odešel displej a jednou základní deska. Tak čekám na čtvrtou poruchu jako na spásu a poletí a rád bych Nokii N97.

Je fakt (to jsem měl asi uvést na začátek) že ho mám přeinstalovaný naším poskytovatelem kom. služeb T-Mobile, takže je nafialovo. Ale to by snad výše uvedené nemělo ovlivnit. Nebo se mýlím ?

Dotaz na Petra Zahradníka (pokud ses pročetl až sem) - ty to máš bez dodatečných SW úprav ?

L. Kručinský