sodikova vybojka a jeji napajeni

JD jirkonf na seznam.cz
Středa Červenec 21 15:18:42 CEST 2010

  Zdravim,

mel bych dotaz ohledne napajeni sodikove vybojky - mam na mysli ty pouzivane
napr ve verejnem osvetleni.

Jde mi o to, co se stane, bude-li pouzita jina tlumivka nez predepsana, napr.:

- tlumivka na 600W, vybojka 400W

- a naopak

Na webu nachazim same informace stylu JPP kde

- jedni tvrdi, ze samozrejme dat 400W vybojku na 600W tlumivku vede k
pretizeni a destrukci vybojky, protoze do ni pujde misto 400W 600...

- druzi naopak ze bezne davaji ke 400W vybojce 600W tlumivku protoze tlumivka
pak mene topi

Kde je tedy pravda? Lisi se impedance tlumivek dle wattaze, nebo je impedance
+- stejna jen se lisi max. proud ktery ta tlumivka zvladne bez speceni vinuti
a tudiz maximalni P vybojky ktera tomuto proudu odpovida, a proud/vykon zalezi
na vybojce?

Koukam ted do katalogu OSRAMu konkretne

http://osram.cz/osram_cz/KATALOG/05_VYBOJKY.pdf

na

- NAV-T 600 SUPER 4Y = 600W a proud vybojky 6,2A, tomu by tedy melo odpovidat
napeti asi 97V a tedy impedance tlumivky (230-97)/6,2=21,5R

- NAV-T 400 SUPER 4Y = 400W s proudem 4,4A, => asi 91V a impedance tlumivky mi
vychazi 31,5R

Z toho mi vychazi, ze pokud pouziju 600W tlumivku a 400W vybojku tak vybojku
proste pretizim.

Je to tak? Nebo je v tom nejaky figl?

JDrozd