Zlepseni parametru vysilacky PMR 446

Tomáą Hamouz hamouz na alsoft.cz
Pondělí Červenec 19 11:29:55 CEST 2010

Sice to není dle generální povolení, ale funguje to:
  - odstranit původní pendrekovou anténu a místo ní instalovat
    konektor (SMA, TNC, BNC, dle výběru)
  - na protikus udělat lamda/4 z koaxu zataveného do smrą»ovačky

Nejlepąí zesilovač je furt jeątě anténa.

Tomáą

©J> Zdravim vsechny.
©J> Na padacku pouzivam vysilacku Motorola T5522 (bezne PMRko koupene
©J> za par supu v nejake akci). Funguje bezvadne, jen jsem pri
©J> letosnim poletani pocitil jeji maly dosah (po cca 7km vzdusnou (a
©J> to doslova) carou se signal na prijmu zacal ztracet pokud jsem k
©J> nemu byl zady (vysilacka pripevnena na prednim popruhu sedacky),
©J> kdyz jsem se otocil celem k vysilacce na zemi, bylo to jeste OK).
©J> Vysilat jsem z te dalky nezkousel, ale rekl bych, ze by to bylo uz taky na hrane.
©J> Proto se chci zeptat VF zkusenych, ma cenu se v tom radiu rypat a
©J> snazit se ho nejak vytunit k lepsim parametrum (nemyslim tim
©J> nejake drasticke a protizakonne zvysovani vykonu vysilace, spis
©J> treba lepsi antena, nejake potuneni vstupne vystupnich obvodu
©J> atd.)? Ma nejaka takova snaha cenu nebo to ma Motorola/cinan
©J> vyoptimalizovano na maximum a nic lepsiho se z toho nedostane?
©J> Nebo nevite o nejakem PMRku, ktere by melo vyrazne lepsi
©J> parametry nez ta bezna nejlevnejsi? Problem IMHO je, ze PMR446 je
©J> povazovano opravdu za hrackoidni pasmo a nikdo z vyrobcu se zde o
©J> zadne maximalni parametry nesnazi.

©J> Diky za nazory

©J> Jakub Serych