Re: transformátor 150/75 Ohm VHF

Pondělí Červenec 19 10:58:00 CEST 2010

Tak tomu nerozumím. Antény (kruhové dipóly) budou nad sebou, budou dostávat
v případě homogenního pole (to tam předpokládám) signál se stejným napětím a
se stejnou fází. Od obou antén půjdou stejně dlouhé kusy dvojlinky a za nima
se to bude transformovat na koaxiál. Tak by snad nemělo nic jít z jedné
antény do druhé.
Anděl

----- Original Message -----
From: "balu na home" <daniel.valuch na orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Sunday, July 18, 2010 1:14 PM
Subject: Re: transformátor 150/75 Ohm VHF

mno... 2 a 3 zavity urobia

300/(3/2)^2 = 133 Ohmov, tie dva paralelne 66 Ohmov
66 Ohm vam v 75 Ohm systeme da PSV 1.136 a bude odrazenych "len" 0.064
velkosti prichadzajuceho napatia

alebo 3 a 4 zavity urobia

300/(4/3)^2 = 168 Ohmov, tie dva paralelne 84 Ohmov
84 Ohm vam v 75 Ohm systeme da PSV 1.12 a bude odrazenych "len" 0.056
velkosti prichadzajuceho napatia

Prisposobenie bude teda pomerne dobre. Viacej sa obavam toho ze ked
priamo spojite tie dve anteny nebude medzi nimi ziadna izolacia, takze
je otazne kolko vykonu potecie kam, ale povedal by som ze sa rozdeli na
polovicu medzi zatazou a druhou antenou.

b.

http://chemandy.com/calculators/return-loss-and-mismatch-calculator.htm