IP telefony - problem

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Červenec 15 15:15:08 CEST 2010

Zdravim,

> tak dejte vedet, jak jste to poresil.
>
> Asi neni tajemstvim, ze domenou TMobile a Vodafone jsou rezidentni
> zakaznici...

Tak to je myslim HOOODNE zjednodusene receno. V telekomunikacich delam a vim,
ze vsichni tri se o firemni zakazniky pretahuji, jak mohou, je tam casty churn
(prebeh) od jednoho ke druhemu a existuje rada hodne velkych firem (vcetne
nadnarodnich, globalnich kolosu, bohuzel nemohu publikovat detaily), kteri
jsou napr. u TMo. Ja bych dnes odhadoval, ze O2 a TMo budou mit zhruba stejny
podil business zakazniku (jestli ma O2 vic, tak dnes uz opravdu jen o malicko)
a Voda je mozna v tomto trosku slabsi, ale rozhodne nelze rici, ze by se se
na ne tak nejak vylozene orientoval, to snad by se dalo rict leda tak o
U:fonovi.

> Firemni zakaznici jsou u O2, no 50K neni nic moc, je lepsi
> sloucit vic firem at to je tam milion a pak uz jsou lepsi podminky :-D
> Jen si neumim predstavit, jak mobilni operator podporuje VoIP, podle me dela
> vse pro to, aby to nefungovalo :-)

A proc by si pak tito operatori porizovali drahe IMS platformy, ktere na nic
jineho nez na VoIP pouzit nejdou ? Vodafone ma sluzbu OneNet s IMS od
Ericssonu, O2 ma rovnez IMS od Ericssonu, jen si nejsem jist, jakou platformu
ma TMobile... Ale trik je v tom, ze tito operatori budou podporovat svuj
vlastni VoIP, samozrejme nebudou moc radi videt, kdyz budete VoIPit pres nekoho
jineho. Myslim ale, ze doba nejakeho technickeho omezovani a "sabotovani" napr.
formou "antiQoS" brzy pomine a ze budou rozhodujici hlavne cenove nabidky,
kdy tem firmam proste nebude stat za to resit to s nekym jinym, protoze
integrovana VPN fix + VoIP + Mob bude proste nejjednodussim a pritom
i cenove velmi pristupnym resenim.

> Vite o kolik prichazi penez, kdyz mu
> budete originovat volani pres IP z mobilu, to umi kdejaka Nokia (ve 3G a
> WLAN pokryti)

Ale to prave delaji hlavne residenti. Podnikovi zakaznici jsou zvykli pouzivat
firemni prostredky a prave tam je misto pro dobre udelany VoIP primo od
operatora.

Zdravi Pavel