Kyslikovodikova svarecka

Jiří Vojtek konference na vojtek.biz
Sobota Červenec 10 15:36:11 CEST 2010

Ano,

Samozrejme chapu a je mi jasne, ze za spravneho tlaku a pomeru boucha vse.   A v kyslikove atmosfere hori asi uplne vsechno – což se stalo osudne pri experimentech ohledne kosmickeho vyzkumu nekolika posadkam.

Reagoval jsem na puvodni prispevek, kde to vypadalo, ze kyslik a vodik exploduje malem sam od sebe.

Mimochodem byl jsem svedkem vybuchu termokamery, ktera byla chlazena tekutym dusikem, ,ktery byl bohuzel kontaminovan kyslikem. A je to jeden ze zazitku, ktery bych si odpustil J

J.V.

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Dolnsky
Sent: Friday, July 09, 2010 7:27 PM
To: hw-list
Subject: RE: Kyslikovodikova svarecka

Tak tohle je velice odvazna myslenka, vybuch technicky neni nic jineho nez rychle horeni, pokud me pamet neklame strelny prach za zvyseneho tlaku ma rychlost horeni 1000-1500m/s brizantni trhaviny mezi 3000-9000m/s
vodik je tusim nejkde na 2800m/s. Aby se dosahlo maximalni rychlosti horeni je treba pouze dvou veci a) palivo (vodik) b) okyslicovadlo (kyslik), rekl bych ze pokud dosahnemem spravneho objemoveho pomeru obou slozek tak to proste bude horek 2800m/s tedy smes vybouchne, pokud bude neceho nedostatek tak to bude horet pomalu.

Pavel

>Nevim,

jsem prosty pobijec much, ale pokud me pamet neklame traskava je smes vodik

se vzduchem kyslik vodik pouze hori - samozrejme pri zpetnem zaslehu je to

trochu rychleji :)

Kvuli tomu se tam cpala dratenka jako filtr. Jen tak obecne ja se bojim i

prumyslovych zarizeni podobneho typu a jak znamo vodik je svina a proleze

vsude.

J.V.