Uprava radia Selena 216 na zapadnu normu

Vláda Andel vaelektronik na vaelektronik.cz
Pátek Červenec 9 09:11:38 CEST 2010

Po revoluci jsem preladil spoustu rádií a nejlíp sly rádia z NDR. Takze. K ladícímu kondenzátoru je pripojena kapacita, která omezuje rozsah preladení, pásmo OIRT má o dost mensí pomer min a max. kmitoctu. Tady je jen trimr, u rádií z NDR byl keramický kond který jsem vystípával. Takze zkuste dát trimr na minimum. Tím získáme preladení, musíte se dostat kousek nad CCIR pásmo. Pak bylo nutné zvetsit indukcnost cívek. Nekdy jen v rozsahu ladení jádrem, nekdy jsem vyhodil puvodní hliníkové (mosazné) jádro a dal jsem tam feritové. No a pak ladit - spodek pásma cívkou, vrsek kapacitním trimrem - klasika.  Jediné co neslo preladit, byla Riga. Je ladená posouváním jader v cívkách, rozsah ladení je daný odstupnováním prumeru mosazných jader. Kdyz v tom neco zmeníte (preladíte výs), zacne to kmitat.

Andel
  ----- Original Message -----
  From: r4d0 r4d0
  To: HW-news
  Sent: Thursday, July 08, 2010 7:51 PM
  Subject: Uprava radia Selena 216 na zapadnu normu

  Zdravim konferenciu.

  Otec ziskal radio Selena 216 avsak ma VKV rozsah len na byvalu vychodnu normu OIRT. Viete mi prosim Vas niekto poradit ako ho upravit aby sa dali naladit stanice na VKV zapadnej normy CCIR? Nizsie su linky na obrazok radia a schemu zapojenia.

  Obrazok radia: http://www.radiohistoria.sk/Oldradio/main.nsf/wcatalid/0E6BE5C05E32A073C12574210071F352/$file/SELENA%20B216.JPG
  Schema zapojenia: http://www.radiohistoria.sk/Oldradio/main.nsf/0/9eb18161873f728cc125735f0064d86f/$FILE/Selena216.pdf

  Vopred vdaka za kazdu radu.

  Rado