Uprava radia Selena 216 na zapadnu normu

Cihak na dkv.lbc.cd.cz Cihak na dkv.lbc.cd.cz
Pátek Červenec 9 07:38:52 CEST 2010

Obávám se, že je to dost obtížné. Otázka je, čeho chcete dosáhnout. Pokud Vám jde o to poslouchat 1 - 2 blízké vysílače nebude to pravděpodobně velký problém. Pokud ale chcete zachovat parametry, které to rádio mělo zamlada vidím to dost černě. Takováto stará rádia mívala ještě kvalitní neošizené vstupní propusti přelaďované v souběhu s laděním přijímače. Ty propusti bývaly tříobvodové. Přelaďovat takovou propust bych moc nechtěl ačkoliv potřebnou měřící techniku mám. Znamenalo by to přemotat cívky, vyměnit patalelní i vazební kondy a to vše ne "nějak" ale přesně tak jak je potřeba. Laděné byly nejen paralelní ale i vazební kondy. Jinak nedokážete zachovat tvar propustné charakteristiky v celém rozsahu přeladění. A navíc musíte ještě přeladit oscilátor aby ladil v souladu s přelaďováním propusti - to už není takový problém ale i to je kousek laborace. A mimochodem... Vzpomínáte co udělal "kvalitní" ruský kuprexkartový plošňák v okamžiku kdy se na něj sáhlo pájkou :-) ?

Takže neříkám že je to nemožné a v dobách kdy tato rádia byla aktuální by to možná mělo smysl. V dnešní době bych takovou práci považoval za ztrátu času. Pokud ale mermomocí chcete na tomto rádiu poslouchat VKV je daleko jednodušší cesta dát před něj konvertor OIRT -> CCIR. Kdysi jsem takové konvertory ke starým autorádiím dělal a fungovalo to celkem bez problémů. S dnešní součástkovou základnou se takový konvertor udělá docela snadno. I tak to považuji za ztrátu času ale je to lepší cesta :-).

    Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of r4d0 r4d0
Sent: Thursday, July 08, 2010 7:52 PM
To: HW-news
Subject: Uprava radia Selena 216 na zapadnu normu

Zdravim konferenciu.

Otec ziskal radio Selena 216 avsak ma VKV rozsah len na byvalu vychodnu normu OIRT. Viete mi prosim Vas niekto poradit ako ho upravit aby sa dali naladit stanice na VKV zapadnej normy CCIR? Nizsie su linky na obrazok radia a schemu zapojenia.

Obrazok radia: http://www.radiohistoria.sk/Oldradio/main.nsf/wcatalid/0E6BE5C05E32A073C12574210071F352/$file/SELENA%20B216.JPG
Schema zapojenia: http://www.radiohistoria.sk/Oldradio/main.nsf/0/9eb18161873f728cc125735f0064d86f/$FILE/Selena216.pdf

Vopred vdaka za kazdu radu.

Rado