Uprava radia Selena 216 na zapadnu normu

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Čtvrtek Červenec 8 20:12:37 CEST 2010

Zdravím,
  dalo by se to udělat přeladěním - roztahnout závity u cívek ladicích obvodů
vstupního dílu VKV, případně výměnou kondenzátorů za menší, případně obojího
naráz. Chce to ale poměrně slušně vybavenou dílnu (vf rozmítač, měříč frekvence
do 100 MHz i více atd.), pokud chcete, aby zůstaly zachovány parametry, které
bývaly u těchto ruských rádií někdy až překvapivě dobré. Problém bude také v
nutnosti dosáhnout větší přeladitelnosti, CCIR pásmo má cca 20 MHz (87.5 - 108
MHz), zatímco OIRT mělo 8 (65 - 73 MHz).
  Ladicí obvody identifikujete na schématu podle toho, že v nich bude ladicí
kondenzátor. Tipuji na 2 obvody - jeden ladí vstupní obvod a druhý oscilátor.
  Ta schémata se mi nenačítají, takže jen hádám :-). Někde se ale ladilo
i indukčnostmi (zasouváním jadérek na provázcích do cívek). VKV díl snad
identifikujete, měl by tam být označen.
  Zdraví Pavel