hromosvod

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Úterý Červenec 6 22:44:47 CEST 2010

Pracoval som nejakú dobu na vysielacom stredisku,čo bol domček obklopený
asi dvadsaťmetrovými drevenými stožiarmi s drátovým antennym systémom.
Vždy,keď sa blížila búrka, začalo to praskať na ladiacich vzduchových
kondenzátoroch v anténnych obvodoch vysielačov. To bol vždy signál,aby
sme sa sťahovali pod masívny drevený stôl.Ale všimol som si, že po
každom blesku v okolí výboje na kondíkoch stíchli,ako by sa náboj v
okolitom vzduchu vybil a začali praskať znovu až po nejakej dobe.Ale
zrejme technické riešenie bolo dobré,lebo až na poistky v rozvodnej
skrini nikdy nič vážneho neodišlo,aj pri priamom údere blesku do
antén.Dokonca sme ani nesmeli zariadenie počas búrky vypínať. P.B.