cidlo C02(smradu) do domacnosti ?

Pavel Novotný novotny.pp na atlas.cz
Pondělí Červenec 5 11:54:06 CEST 2010

Nekomplikujte si zivot a pouzijte to co jstepsal, v domácích podmínkách je to u CO2 asi to nejpresnejsi.

Pokud mate lahev o presnych 2000ml tak v ni mate vzduch o 380ppm (asi aktuální prumer CO2 v cistem vzduchu v CR)

V lahvy  2000/1E6 * 380 = 0,76ml CO2

Pokud chcete 2000 s 4000ppm 2000/1E6 * 4000 = 8ml

Musite tedy pridat 8-0,76= 7,24ml CO2

Na vyrobu klidne pouzitje sodu a ocet ve vysoke uzke nadobe pak diky vyssi hnotnosti CO2 budete mit cisty CO2, ktery vytlaci vzduch, naberte strikacku co nejblize dnu a zabodnete do lahve, pockejte 10min, CO2 diky hmotnosti bude mit tendency klesat ke dnu, pak odeberte stejne mnozstvi obsahu a opet mate 2000ml vzduch o obsahu 4000ppm.

K promichani staci tepleny pohyb tedy vystavit slunci nebo mit v lahvi nejaky predmet a protrepat.

Pokud jde o kalibraci a bavime se o Figaro senzorech tak nejdulezitejsi je nastrelit sensor na cisty vzduch tedy tech 380ppm, doporuceny postup je nasledujici

Po zapnuti senzoru pockat nejmene 120min. zmerit napeti na senzoru a toto vzit jako vychozi, mereni zopakovat po 24hodinach, pokud je napeti vyssi vzit toto jako vychozi , snizit o hodntu odpovidajici 20ppm CO2 a tuto povazovat za stav 380ppm.

Nastrel na 4000ppm lze provest metodou popsanou vyse.

Pokud jde o korekce na teplotu a vlhkost, lze provest vice mene matematicky , stejne v realu jde o to, aby to seplo pro rekneme 3000ppm a je uplne jedno zda to bude pri 2700 nebo 3200

Blizsi viz Elektor 1/2008, ktery se venoval CO2 mereni prave s Figaro sensory    http://rapidshare.com/files/405048042/E-01-2008.pdf.html

PN