cidlo C02(smradu) do domacnosti ?

p.dolnsky na atlas.cz p.dolnsky na atlas.cz
Neděle Červenec 4 17:02:45 CEST 2010

Aniz bych chtel zpochybnovat tady kyselinu octovou tak zde je male zamysleni.
Pro jednoduchost reneme, ze mame 1l vzduchu za morm. tlaku, ten by podle tabulek mel obsahovat 22.4 molu atomu vzuchu. Podle tabulek je v nem 334ppm CO2, rekneme, ze chcem pridat 3666ppm CO2 a pro jednoduchost zanedbane fat, ze pridavame. (22.4/1E6)*3666=0.0821484molu CO2, protoze reakce soda ocet je takova, ze  jedna moloekula kyseliny octove vyrobi 1ks CO2 potrebujeme stejne mnozstvi kyseliny octove, prevedeno na hnotnost potrebujeme 4.93120922g kyseliny octove, bohuzel ocet je je 8% (pominu, ze nevym jak presne 8%) suma sumarum potrebuji octa hodne, cimz musim prepocitat objem meho uzavreneho systemu atd.
Jen doufam, ze jsem se nesekl.
Dale to cele musim zkorigovat na aktualni tlak.

Suma sumarum, zda se mi, ze je zde tolik nezcela odhadnutelnych vlivu, ze ma strikacka je proti tomu vrchol presnosti, koneckoncuy cely flasko strikackovy system mohu provozovat jako pretlakovy a provest korekci, pokud mam uzavrenou lahev s 2l vzduchu a strikackou do tohoto prostoru narvu 7ml CO2neni problem spocitat jaka je koncentrace tech 2007 ml plynu.
Dalsi vyhodou je, ze tento system je tlakove rovnovazny, tedy pokud lahev vzduchu zaspuntuji v okamziku kdy vytahnu strikacku CO2 z balonku s CO2 mam jak ve strikacce tak ve flasce stejny tlak a nemusim provadet korekci na tlak.
Pavel

Michani, to je otazka casu pokud svou ozavrenou lahev necham stat na sluci tak po nekolika hodinach musi byt smes homogeni.

Pavel

>No odpověď není jednoduchá. Když budete chtít kalibrovat na pevné nebo kapalné látky které se odpařují, je metoda PET lahve cca přesná. Pokud budete chtít dávkovat plyn stříkačkou, je to dost pofiderní protože nevíte kolik vám uteče. Navíc v některých případech je potřeba zajistit míchání plynu aby byla jako koncentrace stejná všude (=Brownův pohyb nestačí).

Řešením jak se vyhnout úniku plynu je cílená chemická reakce, z látek které jsou pevné nebo kapalné. Pro jednoduchost jsem uvedl v prvních mailech příklad výroby CO2 ... jedlá soda a ocet. Kyslík se dá vyrábět třeba hypermanganem + peroxidem. atd.

KPR