RE: OT - měření vakua

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 1 11:16:41 CEST 2010

Ja by som to formuloval tak, ze voci atmosferickemu tlaku je v evakuovanej nadobe relativny tlak (-1 + x) atm  (predsalen bar a atm sa lisia, a konieckoncov ani jedna z nich nie je SI). x je zvyskovy absolutny tlak v zlomkoch atm (pozrite si tabulku v http://en.wikipedia.org/wiki/Vacuum#Quality ).

V tom clanku je aj celkom dobry prehlad metod merania zvyskoveho tlaku vakua.

wek