OT: Prosba o radu ohledne kamery

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Sobota Leden 30 08:48:31 CET 2010

Dne 30.1.2010 8:06, Pavel Kadečka napsal(a):
> Hloubka ostrosti souvisí s čipem? Myslel jsem, že spíš s objektivem.

s objektivem zcela jiste, ale tam jsou jiste fyz. hranice, ktere se
tezko prekracuji a tak pak uz je to hlavne o tom jak velky je cip

vysvetleno i s maluvkama zde (heslo Circle of confusion)
http://www.fotografovani.cz/art/fotech_df/rom_dof.html

> Zrcadlovka má nevýhodu v tom, že je velká a vyžaduje dvouruční
> ovládání. Kompakt můžete vytáhnout jednou rukou z kapsy a jednou rukou
> i něco vyfotit. Navíc na něj nemusíte nic šroubovat - tj. objektiv.

Na zrcadlovku se delaji velmi slusne UZ objektivy s rozsahem
18-250/3.5-5.6 coz je na APSC zoom 27-375mm ekv. kinofilmu - takze
prendavat nic nemusite pokud nechcete.

> Což oceníte když máte malý děti - když s nima jdete na vejlet a musíte
> minimálně jedno držet furt za ruku, tak prostě nemáte šanci tahat z
> brašny foťák, šroubovat objektiv a vesele si fotit.

No ja teda nevim, ale na vejlet jdu abych je drzet za ruce nemusel,
protoze to je drzim celej tejden ve meste na chodniku, aby je neco
neprejelo. A dalsi vec je, ze cvakat fotky za pochodu je naprosto
zbytecny - pokud se mi nekde libi tak se tam chvilku zastavim a pak neni
problem to vyfotit jak je treba. To, ze se na DSLR stale meni objektivy
je take jen takova zazita fama. Ja osobne treba nemam vubec zoom
objektivy az na ten Nikkor 18-200, ktery mam prave na ruzne oslavy a
nebo akce kde musim prinest fotku za kazdou cenu. Jinak fotim vse
pevnyma sklama.
Se zrcadlovkou je to vetsinou u me tak, ze jdu proste fotit neco a to
fotim, pokud jdu do prirody fotit krajinky tak si vezmu 11mm objektiv a
ten mam nasazeny a ze zrovna prede mnou skace sykorka proste ignoruju,
bude skakat i priste az tam budu mit 300/4. Jiste ze ten 300mm si
vetsinou do batohu hodim (ne kdyz jdu s rodinou na vylet), ale ten
vytahnu az kdyz se jevi neco extra zajimaveho a je realne to vyfotit z
ruky coz vetsinou moc neni. Pokud vidite nekoho s DSLR obrim batohem a
neustale kazdych 20m menici objektivy tak je to debil co honi vodu.

> Zrcadlovka je pěkná věc, ale na rodinný fotky se IMHO moc nehodí.

Jak jsem psal urcite hodi vic nez kompakt co se tyka vysledku, ale je to
jen o pohodlnosti - nic neni zadarmo - ja jsem rad, ze mi to hlavne
potvrzuji mi znami, kteri paradoxne tvrdili to co vy pred par lety a
smali se ze se taham s DSLR.
Nicmene delaji se slusne batohy "flipside", ktere nemusite ani sundavat
ze zad. Vytazeni fotaku je pak velmi pohotove - kdyz se nekomu nechce
vlacet stale s fotakem na krku/rameni.

Ja bych rad abych tady nevyznival, ze nekriticky zatracuji kamery,
kompakty a naopak protezuji DSLR.
Hromade lidi jsem DSLR naopak vymluvil, protoze ji nepotrebuji (na
foceni oziracky v hospode mi staci mobil), ale pokud se me nekdo zepta
jak docilit lepsich fotek a ze je chteji tak jim samozrejme doporucim
DSLR (jina moznost ani neni). Cenove to jak jsem psal uz neni vcelku
zadny velky rozdil.

RV