OT: Prosba o radu ohledne kamery

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Sobota Leden 30 08:06:31 CET 2010

2010/1/30 HW CNCnet.info <hwnews@cncnet.info>:

> No ja proti kompaktu nic nemam, ale ceny DSLR spadly tak dolu, ze je jen
> otazka spis zda dam prednost kvalite a moznostem pred pohodlnosti. Kamarad
> si koupil Sony A200, Tamron 18-250 a systemovej blesk - cenove je to sice
> tak 50-100% nad nejakym lepsim EVF kompaktem, ale je z toho uplne nadsenej a
> foceni ho zacalo bavit protoze ma fotky ktere se mu libi. Ten fotak mu je
> umozni udelat, protoze s pidicipem v kompaktu proste s hloubkou ostrosti nic
> neudela.

Hloubka ostrosti souvisí s čipem? Myslel jsem, že spíš s objektivem.

Zrcadlovka má nevýhodu v tom, že je velká a vyžaduje dvouruční
ovládání. Kompakt můžete vytáhnout jednou rukou z kapsy a jednou rukou
i něco vyfotit. Navíc na něj nemusíte nic šroubovat - tj. objektiv.
Což oceníte když máte malý děti - když s nima jdete na vejlet a musíte
minimálně jedno držet furt za ruku, tak prostě nemáte šanci tahat z
brašny foťák, šroubovat objektiv a vesele si fotit.

Zrcadlovka je pěkná věc, ale na rodinný fotky se IMHO moc nehodí.

P.K.