OT: Prosba o radu ohledne kamery

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Sobota Leden 30 01:01:48 CET 2010

Původní zpráva ze dne 29.1.2010 od HW CNCnet.info:

> Protoze prevod do JPEGu v PC je lepsi nez ve fotaku, v PC se umi
> napr. automaticky korigovat vady objektivu, lepe se odsumuje, mohu
> snadneji posunout expozici (RAW je 14b JPEG jen 8b) a hromada jinych
> veci. Napr. si muzu zvolit/vyzkousel ruzne konverzni profily - v
> okamziku kdy mam JPEG a profil vybrany ve fotaku s tim neudelam uz
> nic.

Tak to já samozřejmě vím, co se dělá s RAW, já také fotím výhradně do
RAW. Ale pak to nepřevádím dávkově, upravuji kus po kusu. Proto jsem
se divil.

> Tak pokud natocis 2h videa (myslim ze to je adekvatni tem 300
> fotkam) tak ho minimalne musis prohlednout, abys vubec vedel, kde
> mas strihat.

Musíš ale srovnávat srovnatelné. Ty na jednu stranu nafotíš 300 fotek,
vybereš z nich 3 fotky, které si necháš, zatímco mě necháš stříhat 2
hodiny videa a ještě snad aby výsledkem byla hodina? To je přece divné
srovnání, ne?

Tak když budu mít ekvivalent tvých 300 fotek s výsledkem 3 fotek, což
tedy píšeš 120 minut záznamu, znamená to vystříhat z toho 1,2 minuty.
To zvládnu levou zadní za 5 minut. Tři záběry po 24 sekundách, mezi to
dám dva přechody a ještě udělám titulky na začátku a na konci.

> A to vubec nemluvim o tom, ze aby to bylo koukatelny, je treba to
> sestrihat s nejakou vizi/scenarem - jinak je to stejne totalne
> nezazivny.

Prosímtě, tady se jedná o nějaké home video dětí. Nebude to žádný
celovečerní film, ale video, na které se bude dívat hlavně rodina.
Silně pochybuji, že se chodíš koukat ke kamarádům na videa jejich
dětí, zrovna tak že by ses chodil koukat na fotky jejich dětí. Tak ani
ty nebudeš kamarádům pouštět domácí video z narozenin. To je video pro
rodiče, pro babičky, pro dědečky... ti všichni se na to podívají s
chutí a bude jim srdečně jedno, že je to nezáživné, protože jsou na
tom jejich děti a vnoučata. Jistě, že se nebude jednat o šestihodinový
film, zrovna jako ty jim nebudeš projektorem na zeď 6 hodin promítat
fotky...

> Je neco jineho tocit video jak mi frezuje frezka, tam staci
> vystrihat zacatky a konce jednotlivych scen, ale u videa treba z
> nejake oslavy uz resis jestli tuhle tetu co zrovna liba synka
> vystrihnout protoze ho 2 minut oblizuje, 3 minuty na nej dela
> tutununu a dalsi 2 minuty jinou oblibenou zhuverilost. Pak clovek
> resi zda to nevystrihnout uplne (dostane pojeb proc tam ta teticka
> neni kdyz prijela az z druhehop konce CR) a nebo tam maji byt tri
> strihy po 10s, ktere pusobi jak z Marsu a nikdo nevim proc to v tom
> videu je. Clovek musi mit v hlave co kde bude ve vyslednem filmu.

Ty z toho prosímtě děláš nějaké umění. Home video je home video. Tam
jde o děti a jejich projevy, o zachycení okamžiku, jak chodí, jak se
radují, jak reagují... Vůbec ne o to, jestli to má hlavu a patu,
jestli to někdo režíroval, jestli jim někdo přepudroval ksichty, aby
se jim neleskly.

> Takze i kdyz to sestrihas (jen ty mista kde kamera bezela kdy
> nemela) tak je to vicemene rucni prace. Z te me hodiny na konverzi u
> toho musim byt jen abych to dal kopirovat z fotaku, pustil konverzi
> a import do Picasy. Vsechno jsou vicemene bezobsluzne veci.
> Promazani fotek z nahledu je otazka nekolika minut. Orezat 50 fotek,
> ktere zbydou z tech 300 je take chvilka - navic Picasa to dela
> stejne jen virtualne a nechava originaly na disku, takze se to da
> riznout az kdy tu fotku potrebuji k nejakemu ucelu.

Počkej, tak tobě už z těch 300 fotek zbyde 50? Psal jsi o poměru
1:100, tak jsem z toho daněk. Nicméně to není důležité, to sestříhání
videa také není problém, je to práce na chvíli. Není to žádná věda a
protože jsem o home video, nepůjde to na Oscary.

> A jeste jedna vyhoda - tim ze je kazda fotka sama za sebe tak to
> nemusim delat najednou - to video je treba udelat jako celek viz. co
> jsem psal o tom, ze by to melo mit nejakou osnovu.

Ale prosímtě, to nesmíš brát tak vážně. Vůbec ne...

> Mozna jsem zaujatej, ale opravdu nemam kamery rad. Jednak proto, ze
> clovek kdyz neco toci tak je naprosto mimo deni a druhak, ze vsichni
> lidi se zacnou silene kontrolovat a jakmile zjisti, ze jsou v zaberu
> tak je v podstate zbytecne tocit.

Tak pak jsi ale tohle měl říct na začátku a ne argumentovat tím, že
fotky jsou bez práce a video děsně složité a pomalé na zpracování. Já
si ale nemyslím, že když něco natáčíš, jsi mimo dění, a že snad když
na někoho namíříš kameru, kontroluje se víc, než když na něj namíříš
foťák. Tak jen prostě nemáš kamery rád, to se dá pochopit, ale není to
důvod nějak kamery zatracovat.

Jsou věci, které foťákem nezachytíš. To je snad úplně jasné.

Petr Zahradník, počítačový expert

Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem
ICQ: 21215917, Live: clexpert@clexpert.cz, Skype: callto://clexpert