OT: Prosba o radu ohledne kamery

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Sobota Leden 30 00:52:28 CET 2010

> No takze je to v podstate to co jsem psal - nikdo na to nekouka

Ved som pisal xe na to kukaju babky.

> a nikdo
> to tocit nechce protoze to nechce nikdo sestrihat.

Nikto to nikdy ani nestrihal (raz velmi davno som s tym zabil spustu casu, a uz to nebudem robit). Pri prezerani sa nudne kusy proste preskocia. Na videu je na to tlacitko >>. Kazdy (aj babky) si ho vedia obsluzit sami.

Tocit a fotit sa nikomu nechce preto lebo ako sam pises to znamena vyclenit sa z deja. Naviac je to podobne ako s fotenim, po case prides na to kolko a ako tocit aby to nebolo treba strihat (pretacat), bolo to akcne a dostatocne vystizne.

Toto je vsetko pre rodinnu potrebu s tym, ze aktualne to pozru babky, ktore neboli pritomne, a my to budeme pozerat o 10-20-30 rokov. Nemam potrebu moje rodinne foto/video ukazovat inym nez tym, co si to vyziadaju (t.j. babky).

Mam fotky aj video spred tych vyse 10 rokov a neda sa to porovnat. Su to dve rozdielne veci, ani jedna nie je lepsia ani horsia. Proste su to dve rozdielne veci.

> No ja proti kompaktu nic nemam, ale ceny DSLR spadly tak dolu, ze je jen
> otazka spis zda dam prednost kvalite a moznostem pred pohodlnosti.
> Kamarad si koupil Sony A200, Tamron 18-250 a systemovej blesk - cenove
> je to sice tak 50-100% nad nejakym lepsim EVF kompaktem, ale je z toho
> uplne nadsenej a foceni ho zacalo bavit protoze ma fotky ktere se mu
> libi. Ten fotak mu je umozni udelat, protoze s pidicipem v kompaktu
> proste s hloubkou ostrosti nic neudela.

Lenze to je nepochopenie ucelu. Ty budes mozno o 10 rokov vzdychat nad tym, ako je ta fotka pekne prekreslena a ma hlbku ostrosti apod. Ja na tej mojej neostrej a nehlbokej a rozmazanej budem vidiet ako sa moji chalani hraju. A nebudem vlacit skla a stativ a rozmyslat nad nastaveniami a nad tym ci to tomu chalanovi dovolim chytit do ruky atd.atd.atd.

Ja nefotim preto, ze by ma bavil fakt fotenia alebo postprocesingu alebo ze ma bavi pozorovat inych ako posudzuju moje fotky. Proste mam na to iny dovod.

A znova, vsimni si, ze netvrdim, ze je jedno lepsie alebo horsie ako druhe.

> Co se tyka filmu tak moje zena na konci kazdeho roku vybere nejlepsi
> fotky, vybere muziku a slozi z toho film.

Taketo nieco robieva jeden z mojich svagrov. Jemu sa to paci, mne nie (ani ked je to zostrih z akcie na ktorej sme sa zucastnili spolu). Asi to teda bude individualne, nie?

wek