OT: Prosba o radu ohledne kamery

HW CNCnet.info hwnews@cncnet.info
Pátek Leden 29 22:24:21 CET 2010

No to neni tak horke. Za lonsky rok jsem vyfotil cca 10.000 snimku a jak
jsem se dival do galerie fotek co mam vystavene ven tak tam mam neco
pres 100 fotek, ktere jsem upravoval tak aby to stalo za to. Tedy
kompletni postproces, ktery nejaky cas zabere.
Takze me skore je cca 1:100 a to si myslim, ze na to nejsme tak zle.

Postup po foceni je vcelku rychly. Skopiruju RAWy do PC (300 fotek je
cca 3GB), v davce je zpracuju do JPEGu a naimportuju do Picasy. Zde
promazu naprosto nepovedene a vyberu si ty, ktere za neco stoji, pokud
takova je. Tenhle RAW si dam bokem a ostatni smazu. V Picase u zbytku
provedu lehke korekce - vetsinou orezani pokud je treba (casem je toho
cim dal mene nutno rezat) a provedu export do galerie na web - te
privatni. Tim to konci. Odhadem 1h prace z toho 30-40 minut je konverze
z RAWu do JPEG.

Ten jeden nebo dva RAWy si v klidu zpracuji kdykoliv - za 30 minut jsou
vcetne prevodu do TIF a zpetne konverze do JPEG abych je mohl dat
verejne galerie. Jak rikam, za cely lonsky rok to bylo 100 fotek - bylo
to o neco vic, nebyt toho, ze jsem menil znacku vybavy .

--
S pozdravem
Radek Vicek