FET dioda a 12 cestny usmernovac?

Pátek Leden 29 20:07:32 CET 2010

musíme volit s ohledem na napětí a na vstupní kapacitu T1 tak, aby se
tranzistor dostatečně rychle otvíral a při tom aby to zbytečně nežralo.

Anděl

----- Original Message -----
From: <j.Krajinka@seznam.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Friday, January 29, 2010 3:24 PM
Subject: FET dioda a 12 cestny usmernovac?

Nedavno zde sla rec o vyrobe DC na 3f trafu pomoci 12 cestneho usmernovace,
docela me to zaujalo a zacal jsem do toho trochem stourat a mam par
nejasnosti.

1. FET dioda , koukal jsme na zapojeni na
http://hw.cz/Teorie-a-praxe/Navrhy-vyvojare/ART82-FETdioda.html
V zapojeni je elit C1, nehrozi u totoho C prepolovani?
Pokud chci toto zapojeni pouzit pro DC 24V, staci zvednout R5 na 2M nebo je
vhodne prihnout i dalsi soucastky. O nutnosti prislusne napetove dimenzovat
C a FET nemluvim.

2. 12 cestny usmernovac.
Pokud to spravne chapu chce to 3F trafo , ktere je na primaru zapojenodo do
hvezdy, na sekundaru ma vinutu s vyvedenymi stredy. Pricemz sekundar zapojim
tak, ze mame jedno sekundarni vinuti zapojene do hvezdy a druhe do
trojuhelnika.
To ted mohu zapojit tak, ze na na hvezdu pripojim sesticestny usmernovac a
na trojuhelnik to same, pricemz pokud je zapojim seriove muze nastat
situace, kdy proud potece pres dve diody?
Nebo je zapojim jako dva samostatne 6 cestne usmernovacce a spojim
paralelene teprve DC vystupy.
Je to tak nebo se pletu?

Diky posunu fazi o 30St z toho poleze napeti s zvlnenim lepsim nez 5%, ale i
tak.
Ma cenu na vystup osadit dalsi tlumivku, rekneme zluto bilou z PC zdroje ?

Jirka