Re: FET dioda a 12 cestny usmernovac?

j.Krajinka@seznam.cz j.Krajinka@seznam.cz
Pátek Leden 29 19:14:23 CET 2010

To ano, ale bylo to mysleno spise jako odrusovaci clen, na vyhlazeni bych za to vrazil baterii kondenzatoru.
S velkou tlumivkou je problem, jednak je velka druhak pokud clovek sezene 20A tak je optimalizovana a ma DC odpor, ktery hati ucinnost celeho 12 cestneho FET usmernovace :-).
Sice to zatim nepotrebuji, ale pokousel jsem se rozvest myslenku , kterou zde nekdo nadhodil tj. 500VA 3F trafo + 12x usmernovac vystup cca 24V 20A, s minimalni vlastni spotrebou a beznym provozem spise naprazdno.
Cvicne jsem si zapojil jednu FET diodu a zmeril vlastni spotrebu, pri integraci pulsniho odberu by oko vychazi cca 35uA, tedy 12ks trvale zere 0.42mA (spotreba ridici elektroniky) + ztraty na FETU , nejlepsi co jsme nasel byl IRF 1405, ktery ma dle DS 5.8mOhmu, nevim proc v realu skorem dvojnasobek (zda keca DS nebo  je nejaky problem v rychlosti spinaji jeste proverim), ale T je z GM, tak kdo vi.

Jirka

>plus sa velmi rychlo presyti jednosmernym prudom. Na tie pidi tlmivky z
PC zdrojov zabudnite, na tieto prudy a frekvencie treba radovo vacsie
nadobicko. Ta energia na vyhladenie dier v napati _musi_ byt niekde
ulozena...
b.