Perspektiva GAL vs MCU pro zeleznicni modelare

Pavel Hudecek phudecek@tiscali.cz
Pátek Leden 29 16:31:36 CET 2010

Počítá se nejprve s použitím v nových (ještě nevyrobených deskách), při
zachování původního způsobu komunikace s okolím. Desky budou navíc obsahovat
vývody pro pozdější použití se sofistikovanější komunikací. Až takových
desek bude na kolejišti 80-90 % (tedy tak za 10-15 let), přidají se kabely
pro komunikaci mezi procesory, nahradí se zbytek desek a zcela nakonec se
možná odstraní staré dráty. Alespoň tak si průběh představuji já.

PH

From: "Petr Kubáč" <petrkubac@802.cz>
> Zbytek je cista matematika - ve skrini je stovka lokomotiv ruzneho veku a
> stupne seslosti, nejlevnejsi dekoder stoji 450.- CZK. I kdyby se
> digitalizovala 1/3, je to balik (alespon pro krouzek, vim ze mezi modelari
> jsou lide co nemaji problem utratit za peknou lokomotivu dve prumerne
> vyplaty...).

Prestoze MCU jsou moje nejoblibenejsi digitalni elektronika rozhodne bych je
nedoporucoval

CO se stane
 - rozhodnou se pro sit MCU komunikujici nejakym protokolem (jmeno MCU i
protokolu je nepodstatne)
- Budou muste vycvakat z dosavadniho kolejiste ty stovky metru dratu
- narazi na porodni bolesti
- otravi se a zbyde po nich znicena zeleznice ....

NEdoporucoval bych ani GALy
 - at si navrhnou (nekdo jim navrhne) nekolik typu modulu se 74HC na DPS ve
standardnim formatu
- at si nechaji za par kacek od kazdeho udelat destiky desek
- at doplnuji soucasnou konstrukci timhle
- jako maximalni avantgardu bych doporucil pokusit se nove moduly udelat MCU
ready, ale zatim bez MCU

Neberte to nikdo nijak osobne ale je snadne upadnout do zkresleneho videni
reality ve stylu - vzdyt si muzou v codevision naklikat co chtejí - to je
pro zeleznicni modelare jiny svet - muzeme to klidne zrcadlove obratit -
vzdyt kazdy program v MCU se da realizovat jako par (stovek) TTL pouzder
;-¨))