OT: Prosba o radu ohledne kamery

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Leden 29 14:45:37 CET 2010

2010/1/29 Milan <krata.milan@seznam.cz>:
> Zdravim vsechny
>
> Protoze se mi v dubnu narodi prvni potomek rozhodl jsem se koupit kameru.
> Myslel jsem jak to bude snadne rozhodnuti, ale je tam tolik moznosti a veci
> co mi absolutne nic nerikaji. Proste jeste jsem ani kameru v ruce nedrzel.
> Zatim jsem zjistil, ze existuje pojem rozliseni a rozhodl jsem se pro to
> vyssi.
> Co nevim na jake medium mam nahravat. Zda na dvd, sd karty nebo na hdd.
> Dostal se mi do ruky i letosni dtest s testem kamer, ale nejsem z nej
> moudry.

> [...]

Sám kameru nemám a taky už jsem si řikal, jestli bych si ji nekoupil -
a co jsem tak koukal, co se prodává, došel jsem k závěru, že nejlepší
by byla na SD kartu. Možná to je tím, že na ni jsem zvyklej z foťáku.
Je fakt, že pak data z kamery dostanu i když v ní dojde baterka - to
by v případě harddisku moh bejt problém.

Pokud jde o rozlišení, záleží na tom, jak s videem budete dál
pracovat. Pokud to budete přehrávat na CRT televizi, je vysoký
rozlišení k ničemu stejně tak když si z nahrávek budete dělat
DVD-video disky.

HD kamera znamená mít HD televizi, HD přehrávač a v PC Bluray
vypalovačku. (Případně si před to HD doplňte "full"). A velkej
harddisk, protože ty nahrávky někde musej ležet alespoň než to
sestříháte - nebo tam můžou zůstat nafurt. Ale ve full HD to bude
nějakejch gigabajtů.

Já bych si koupil radši nějakou levnější kameru, nižší rozlišení na
domácí video stačí a nebude vám tolik líto, až se vám ji podaří
zničit, například utopit ;)

Nedávno jsem udělal DVDčko z nahrávek z foťáku, ten umí 640x480 30fps,
takže to prošlo ještě konverzí na PAL (720x576 25fps) a výsledek je
slušnej - na full HD LCD televizi to vypadalo docela pěkně a to jsem
to přehrával jen z DVD přehrávače připojenýho jen přes SCART (nebo
možná přes nějakej ten komponentní Y/Pb/Pr). Takže i menší rozlišení
může stačit - pokud ovšem nestojíte 30 čísel před televizí a nehledáte
jenom chyby ;)

Pavel Kadečka.