Jak zkontrolovat MOSFET?

Pavel Kadečka pavel.kadecka@gmail.com
Pátek Leden 29 09:42:03 CET 2010

2010/1/29 Ladislav Vaiz <spam@nagano.cz>:
> Ahoj,
> volal mi kamarád, že opravuje zdroj s N-kanálovým MOSFETem a jak má poznat,
> že je v pořádku. Napadlo mě změřit multimetrem v režimu měření diod, že mezi
> SD musí být dioda a mezi ostatními musí naměřit nekonečný úbytek. Je to
> dostatečná metoda nebo existuje nějaká lepší pro běžné vybavení typu
> multimetr?

No asi tak, pokud je MOSFET vadnej, tak je nejčastějc spálenej tak, že
na některejch nohách by vykazoval 0 ohmů, ale taky by se moh přerušit.
To by ale bylo nejspíš vidět (jednou jsem vidětl NPN tranzistory,
který byly takhle přerušený, hlavně proto, že v nich byly díry, takový
pěkný malý krátery ;))

Ještě by šlo zkusit tranzistor otevřít, ale to už je na sestavení
nějakýho malýho testovacího obvodu.

P.K.