Re: Perspektiva GAL vs MCU pro zeleznicni modelare

V P vvitty01@seznam.cz
Čtvrtek Leden 28 13:16:50 CET 2010

V tomto konkretnim pripade jde spis o to, kdo bude cely system navrhovat a pote udrzovat.

GALy jsou blizke soucasnemu zpusobu mysleni a instalovanym systemum (desky A5 s tubou logiky, mimochodem docela dobre zpracovane), takze jde spis o nahradu otrocke prace pri pajeni a ozivovani techto plachet. GALy jeste par (desitek) let v produkci budou, pripadne je casem nahradi nejake to CPLD...

MCU vede k tomu, ze se nekdo z tamnich vedoucich nebo clenu krouzku bude muset naucit programovat procesory a hlavne ladit neduhy jejich pouziti, coz bude vyrazne narocnejsi na lidske zdroje, a to v oblasti ve ktere je nemaji.

Dale implementace MCU do stavajiciho systemu znamena, ze budou muset pouzivat relativne drahe verze s mnoha vyvody pro zpracovani vsech vstupnich signalu a jejich vraceni do systemu, a nebo kompletne zahodit stavajici systemy a prejit napr. na MTB sbernici po vzoru modelaru kolem pana Bani z Brna.

Vyse uvedeny text plati pro konkretni, nize uvedeny priklad. Obecne je to spatne polozena otazka, jak uz nadhodili jini kolegove v konferenci.

V.