Mikropaskove anteny na 5GHz?

Andrej Jancura hw_aj@zoznam.sk
Čtvrtek Leden 28 12:55:09 CET 2010

Pan kolega, poradim Vam. Zoberte 50 fialovych a najdite si veduceho tych
chlapikov, ktori to robia v Brne na VUT. Najst sikovneho studenta,
studenta - nadsenca, asi nebude problem a myslim, ze oni tam maju aj
potrebny know-how, pocitacove vybavenie a aj moznosti nieco zmerat a
verifikovat. Zial budete ho musiet kopat do terminov a uspokojit sa s tym,
ze to robi vo volnom case popri studiu.

A.

p.s.: Anteny robia aj Slovaci...

----- Original Message -----
From: <zoodiskus@vol.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, January 28, 2010 11:08 AM
Subject: Re: Mikropaskove anteny na 5GHz?

To sice je, ale je to predstava trhleho akademika, ktery si muze dovolit
na hledani kabelu ve svazku dovalit vybaveni za x desitek tisic dolaru,
a to protoze ho nezajima co co stoji , protoze to a) neplati b) nepotrebuje
prodat. :-)
Ja mam rozpocet, antena by materialove mela vyjit do 100Kc, fakt si myslite,
ze za ty prachy koupim takovy kus teflonu ci jineho mikrovlneho matrose?
Na bych rekl, ze ne, tak mam dve moznosti
- vzit fungujici antenu na tom organickem materialu od polaka, rozebrat
ji a streva nejak narvat do nasi bedny, je to 5x drazsi a vznika mi
odpad
nebo udelat to co podle vas nejde tedy navrhnout antenu podobnou te
polakove,
ktera primo pasne do nasi bedny.

WS.

P.S. Cinani anteny delaji a co hur jiz je delaji i Polaci viz predesly
odkaz :-}

>urcite moze, ale predpokladam ze keby rovnaku antenu urobil na
mikrovlnnom substrate prenos energie z kabla do vzduchu by bol urcite

efektivnejsi :-)
Ako je presne definovany zisk? Ide o to kolko z dodanej energie sa
vyziari a kolko spali v materiale samotnej anteny. Pokial urobim
dipol/monopol a 10 prvkovu yagi, tato bude mat rovnaky zisk oproti
dipolu ci bude urobena zo striebra alebo z hov**. Akurat v prvom pripade

sa energia vyziariu a v druhom pouzije na ohrev materialu organickeho

povodu :-)
Aspon taka je moja naivna predstava fungovania tychto veci.
b.