Re: Mikropaskove anteny na 5GHz?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Leden 28 12:10:36 CET 2010

>- mozna se pletu, ale pomuzu si prikladem z strojirenstvi, nejkasictejsi
>priklad a to navrh jeraboveho haku, vsadim se , ze dnes 90% konstrukteru
>nakresli skobu na to virtualne povesi bremeno, odsimuluje prubeh sil,
>podle nej pripadne nekde prida ci ubere material , pak tomu da nejaky
>design a hotovo, tak 2% akademiku to sice umi spocitat, ale v realu
>to neumi fakticky navrhnout. Divil bych se, kdyby tomu bylo u mikropaskovych
>anten na DPS jinak.

No, ano, FEM je odpoved na mnohe otazky, ale funguje to tak trocha naopak: najprv si vymyslite tvar, a potom spocitate jeho vlastnosti.

Ono "spocitate" zahrna mnozstvo znalosti. U toho haku je to napriklad nielen tabulkove mechanicke vlastnosti ocele, ale aj znalost technologie vyroby a opracovania a nasledne rizika co sa tyka napr. povrchovych trhlin (viem o strojarine h***o).

>Konkretni priklad mam tu fotky plosnaku udajne 17dBi anteny od tech Polaku
>je to 16ks na hrot postavenych "jimacich" plosek ke kterym vedopou napajece,
>do plosky je v protilehlem vrcholu zarez, ktery asi upravuje impedanci
>plosky. Na napajecich jsou sem tam nejake blize neurcene utvary, ktere
>delaji neco (nevim co), ale pripisoval bych je spise produktu numericke
>simulace nez zkusenosti konstruktera.

To su prisposobovacie cleny, berte to tak ze su to rozne pozapajane kondiky a cievky ;-) mohlo by to naznacovat trebars aj to, ze ta antena nie je "nativne" az tak super prisposobena...

Tiez si viem predstavit trimrovanie pri sucasnom merani, trebars prave tymi "zarezmi".

>Mame zkusenosti s antenami na 2.4GHz, klasicka konstrukce, spachali jsme
>jich radove stovky ks a nedelam si iluze o nasich vyrobnich schopnostech,
>rozhodne nebyla presnost opakovatelnosti v setinach a nejspis ani desetinach
>mm presto vsechny anteny fungovali a funguji dodnes.

Hm, slovo "funguje" ma velmi vela odtienok...

wek