Re: Mikropaskove anteny na 5GHz?

zoodiskus@vol.cz zoodiskus@vol.cz
Čtvrtek Leden 28 10:57:15 CET 2010

Rekl bych, ze se pletere, na podobne plose a stejnem materialu se realizuji
anteny s uvadenym ziskem 17dBi. O 17dBi bych se i hadal, ale 13dBi je
zicher.
Prikladem budiz produkty www.elboxrf.com, dva jsem rozebral a rozhodne
to byl bezny sklolaminat a ne zadny mikrovlnny substrat.

Cekal jsme i reakce, ktere se na muj dotaz do pranice dostavili, ale
- videl jsem nekolik anten, ktere byli natolik exitickeho tvaru a konstrukce,
ze nemohli byt produktem niceho jineho nez nejakeho simulacniho navrhu
- mozna se pletu, ale pomuzu si prikladem z strojirenstvi, nejkasictejsi
priklad a to navrh jeraboveho haku, vsadim se , ze dnes 90% konstrukteru
nakresli skobu na to virtualne povesi bremeno, odsimuluje prubeh sil,
podle nej pripadne nekde prida ci ubere material , pak tomu da nejaky
design a hotovo, tak 2% akademiku to sice umi spocitat, ale v realu
to neumi fakticky navrhnout. Divil bych se, kdyby tomu bylo u mikropaskovych
anten na DPS jinak.
Konkretni priklad mam tu fotky plosnaku udajne 17dBi anteny od tech Polaku
je to 16ks na hrot postavenych "jimacich" plosek ke kterym vedopou napajece,
do plosky je v protilehlem vrcholu zarez, ktery asi upravuje impedanci
plosky. Na napajecich jsou sem tam nejake blize neurcene utvary, ktere
delaji neco (nevim co), ale pripisoval bych je spise produktu numericke
simulace nez zkusenosti konstruktera.
Mame zkusenosti s antenami na 2.4GHz, klasicka konstrukce, spachali jsme
jich radove stovky ks a nedelam si iluze o nasich vyrobnich schopnostech,
rozhodne nebyla presnost opakovatelnosti v setinach a nejspis ani desetinach
mm presto vsechny anteny fungovali a funguji dodnes.

WS

WS

>28.1.2010, 3:38:40

Dost mozna se pletu, pak mne ti znalejsi jiste opravi, ale myslim, ze
na 5GHz muzete na FR4 navrhovat tak maximalne utlumove clanky

S pozdravem Pavel
mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz