Mikropaskove anteny na 5GHz?

Jan Waclawek konfera@efton.sk
Čtvrtek Leden 28 09:12:00 CET 2010

Spomenul som si na zaciatky mojej "akademickej kariery" :-) Vtedy som sa snazil dopocitat nie antenu, ale indukcnost (plosnu cievku), a nie na 5GHz ale na jeden a pol, ale princip je ten isty. Dodnes si spominam na ten pocit zufalstva, ked pre cokolvek ine nez uplne trivialny kratky kusok pasika davalo vsetkych 5 pouzitych metodik diametralne odlisne vysledky...

Tak sme zrealizovali seriu indukcnosti roznych rozmerov a pomerov vsetkych moznych sirok v nich, pomerali ich a zistili, ze realita je diametralne odlisna od vsetkych 5 metodik...

No a to nebolo realizovane plosakovou technologiou v medi na FR4, ale mikroelektronickou technologiou v zlate na korunde...

A len na okraj, tie metodiky to boli prave tie sialene vzorce z roznych publikacii, a user friendliness bolo, ze som si to vsetko pekne z tych vzorcekov naprogramoval...

To vsetko bolo pred 20 rokmi.

Toz tak.

wek