online kratkovlnny prijimac

Jindra Polívka jpolivka@mbox.vol.cz
Úterý Leden 26 10:47:02 CET 2010

Hezky den,
ja vim, ze jsem uz na tento prispevek odpovidal, ale neda mi to se znovu
vyjadrit.
Ja myslel, ze je to jako s plavanim a jizdou na kole. Ale jo, taky nedam ted
z voleje tempo 140 - 160 :-),
ale po trose treninku to jde docela slusne.
To sw radio je moc fajn. Libi se mi to.
Do tech stavebnic bych asi nesel. To je podle mne lepsi nejaky byt starsi
prijimac. Tu R4ku znam, prijimac nic moc. Malo citlive a jen do 12.5 MHz.
Jestli se tedy nepletu. Az nam zase poskoci slunecni aktivita, tak ti budou
schazet vyssi pasma (14/21/28). O te nechytatelnosti je to tak, a ty to
urcite znas, ze kdyz si to pustis a i kdyz nestihas, tak najednou to jde
lepe a lepe. Jeste k te R4ce. Pro mne byl prechod na R250 pohledem do jineho
sveta. Jinak jsem pozdeji delal na profi zarizenich za tezky prachy a tak
jsem zustal doma u 5W QRP (nizky vykon) a to i vzhledem ke QTH (mista odkud
je vysilano). Jiz hodne let nevysilam, ale obcas si poslechnu co je na
pasmu. Ja jsem musel mit povoleni k vysilani od ministra a cekal jsem na nej
5 let ! To ti vezme proste chut. A kdyz jsem jej dostal, tak s tim, ze
nesmim navazovat spojeni se zahranicim. Asi si kazdy dokaze predstavit k
cemu takove povoleni bylo.
Jindra

Kdysi jsem si na vojne udelal "mistra" v CVO 602 se slusnou rezervou, ale
kdyz ted slysim nejaky provoz, mam docela problem to pochytat, ale to uz
jsem tu psal. Kdyz clovek sedi u simulatoru nebo vyukoveho programu, tak to
neni moc zazivne, zase kdyz posloucha zivy provoz, je to zajimavejsi, ale
nechytatelne :)

Mimochodem - kdyz uz se tu nakousla radioamaterina: od kolegy zde z
konference mam prijimac R4, slape jak ma, ale rad bych ho bud doplnil, nebo
mozna casem i nahradil necim rozmerove mensim (ta R4 je slusne velka krava,
navic druha velka bedna se zdrojem, prikon jsem radeji nemeril), idealne s
digitalnim ladenim, hromadou pameti (no dobre, deset dvacet by stacilo, pak
v tom clovek stejne ztraci orientaci), slusnou slektivitou atd., ovsem ne za
dvacet tisic... Mam nejaky rucni scanner od Alinco, na tom mi vadi jednak
tupost, druhak to, ze je rucni (a tedy s odpovidajicim ovladanim pres
dvojhmaty, s mrnavymi cisly na displeji atd.). Do terenu proc ne, ale do
dilny na poslech bych prece jen rad neco normalnejsiho. Nemate nekdo tip?

Nemusi to byt zrovna high-end, koukal jsem jednak na tuhle stavebnici
http://radio.tentec.com/kits/receivers/1254/, druhak na
http://radio.tentec.com/amateur/receivers/RX320D . Ten 1254 by na prvni
pohled splnoval moje pozadavky, ale na netu se daji najit i pripominky k
"nectostem" - PIC a multiplex LED "hraje", nema to uplne idealni ladici
krok, finalni doladeni se neuklada do pameti atd. Zase by to bylo relativne
hodne lacine a vetsina tech chyb se da nejak odstranit. Mala nevyhoda je, ze
porad jeste neumim nakupovat venku a kdyz mi to doveze DDAmtek jako jejich
oficialni distributor, tak se z $199 stane cca 6500Kc, coz se mi nezda uplne
idealni.

Ten druhy, RX320D, je na tom pry vyrazne lepe, co se tyka parametru, cetl
jsem i nejakoe recenze a vychazely hodne slusne (chce antenu nekde "za
rohem", jinak se necha zarusit od toho pripojeneho PC), jen mi zase vadi to
ovladani jen pres PC, to je jak kdybych si to streamoval z netu, ten pocit
pri rucnim ovladani radia je jinde... Opet je tu otazka nakupu a ceny, ze
$369 se pri nakupu u distributora stane 11.590Kc (tim netvrdim, ze jsou ty
ceny spatne - chapu, ze doprava, servis, clo, DPH a marze obchodnika proste
cenu zvednout musi, chapu to - jen hledam cestu, jak snizit svoje vydaje).

Nemate nekdo tip na slusny "univerzalni" prijimac pro KV pasma do -dejme
tomu-  10k?

Pavel Kutina