nabijeni dvou baterii v aute

Úterý Leden 26 00:14:40 CET 2010

U paralelních Pb baterií je potřeba dodržovat, aby obě baterie měly stejnou
technologii (např. Ca/Ca). Rozdíly v legujících prvkách mají vliv na napětí
a pak by se baterie nabíjely rozdílně.
U zmiňovaných článků Lion je to jasné, tam napětí sourá se stavem nabití o
dost. To zajišťuje stejné nabití paralelních článků.
U článků NiCd - záleží co je to za články. Hermetické musíte nabíjet
omezeným proudem, klasické otevřené můžete nabíjet paralelně. Rozdíl je
popsaný tady
http://piknymburk.cz/baterie.html
Už jsem viděl že se nabíjely baterky 360 Ah, chlapi v baterkárně si chtěli
nabít baterku do svítilny (taková ta velká s 3x NKDU11, stejnou mají i
horníci). Ty tři malé (11 Ah) články připojili paralelně ke třem velkým a
nabilo se všechno v pohodě.
Anděl

----- Original Message -----
From: "HW CNCnet.info" <hwnews@cncnet.info>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 25, 2010 11:33 PM
Subject: Re: nabijeni dvou baterii v aute

Jakym zpusobem je mozne docilit u paralelnich stejnych baterii
rozdilneho vybiti? To mi nejak neni jasne.

Pokud jsou obe v poradku a jedna z nich nema nejaky svod (treba skrat
mezi deskama) tak proste budou nabite/vybite stejne.

Kdyz o tom premyslim tak dokonce si myslim, ze nebude vadit ani kdyby ty
baterie stejne nebyly - ta silnejsi tu slabsi vzdycky podrzi - jak pri
vybijeni tak pri nabijeni.

Ja mam napriklad lion clanky spojovany 2S2P a jsou tak spojene nekolik
let a stale funguji.

Paralelni spojovani baterii se nedoporucovalo u NiXX, ale tam to bylo
hlavne kvuli nutnosti nabijet konstantnim proudem.

--
S pozdravem
Radek Vicek