Vysielacky PMR

Josef Dvořáček - José josef.dvoracek@gmail.com
Pondělí Leden 25 15:35:30 CET 2010

Zdravím,

při organizaci větších (nejen) skautských akcí (http://radioskauting.zcu.cz)
se nám osvědčily motorola tlkr t5, t7.

t5 se nechají koupit v sade po 2 za cca 1800 kc, t7 zhruba o 1000 drazsi..
(napr zde:
http://www.cettra.cz/obchod/radia_details.php?id=606&nam=Motorola-PMR446-motorola--Motorola-PMR446-TLKR-T5-%28cerna%29-P14MAA03A1AP
)

Bezne mivame nasazeno vice nez 50 vysilacek najednou.., nekdy to byva kazdy
pes jina ves, zkratka co se podari sehnat.

Zminovane motoroly osobne preferuji kvuli:

* mechanicke odolnosti - ruznym topcomum, hofferum a spol se musi nejdrive
odmontovat vsechno co by se mohlo ulomit, protoze se to vzdy ulomi (ruzne
klipy na opasek aj.), zejmena t5 je velmi robustni a da se povesit za
integrovane poutko na krk, coz je super, tusim ze jsou do jiste miry i
vodotesne, kdyz radio spadne na zem, tak se nerozpadne na 100 ks..

* velikost, ergonomie obsluhy - maji velka tlacitka, dobre se drzi v ruce,
malicke vysilacky se nedaji poradne chytit..

* dobry zvuk - asi to dela velikost reproduktoru..

* jednotne motorola prislusenstvi - handsfree jsou stejne pro vsechny
motoroly, takze se to necha prehazovat,ale to asi nevyuzijete..

* podsviceni displeje - dobre pro operatory zakladny vecer, jinak asi ne

T7 ma oproti T5 nejake funkce navic, ale vyuzivame snad jen lepsi scan
kanalu pro operatory zakladny. Maji taky o trosku lepsi antenu a dosah, ale
zase se nemaji ono prakticke poutko..

Jinak obe radia maji spoustu funkci (babysitting, subkanaly, vox) nikdy jsme
je vsak v praxi nevyuzili.. (asi kazdy si dokaze predstavit co udela
aktivovana VOXka v kapse s pouzitelnosti kanalu..

Jinak obe muzete krmit defaultne dodavanymi akupacky a nabijet v dodanych
nabijackach, nebo beznymi AAA clanky (dost pouzivame eneloop)

jose