hodiny - problem s displejom

Pondělí Leden 25 03:10:36 CET 2010

snad pro inspiraci
http://vaelektronik.cz/fotky/pict020.jpg
Ručičky jsou z hodně vysokých a placatých ledek, jsou polepené odraznou
fólií. Když se polepily černou fólií, jas byl poloviční.
Vteřiny a 5 minutové puntíky jsou 5mm ledky s plochým vrcholem. Jas je
dostatečný, je na nich smrštivá bužírka. je asi o 1 mm kratší, aby byly
ledky víc vidět ze stran.
Anděl

----- Original Message -----
From: "balu@home" <daniel.valuch@orange.fr>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Monday, January 25, 2010 1:47 AM
Subject: Re: hodiny - problem s displejom

he, ze multiplex, pri tejto technologii je to celkom vtipna predstava :-)
Vsetko je to asynchronna logika, citace su tvorene toggle bistabilnymi
obvodmi. Resetovanie, resp. prenos do vyssieho radu sa vytvara z
vystupnych bitov ked citac dosiahne stav n+1, takze napriklad citac 0..9
na malu chvilu dosiahne stav 10 ktory ho resetuje.
Ta zmena cislic ktora sa zda nie synchronna je prave toto, akurat pri
implementacii logiky v rele je taketo casovanie pozorovatelne uz aj
volnym okom :-) Ale je pravda ze samotne rele stihaju viac ako 10Hz
takze uz som sa chystal tieto resetovacie pulzy skratit, teraz je ten
pulz dlhy skoro pol sekundy.
Je to v to do liste, momentalne som ale narazil na zavaznejsi problem,
ktorym je presvitanie cez plastove dekliky :-)
b.