Re: Napajeni 230/FV?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Neděle Leden 24 20:39:32 CET 2010

To zni rozumne, na kolik takove trafo prijde a mate od vyrobce nejake relevantni udaje o vlastni spotrebe a celkove ucinnosti v ruznych rezimech zatezovani?
Zrovna resim nejake vypocty ohledne celkove ucinnosti LED osvetleni,
zatim zvaruji varianty
- samostatne trafo / zdroj z 230V pro kazde LED svetlo, respektive spise mistnost
- centralni trafo 12 (poroid) + rozvody, pripadne varianta 19V , 24V, 40V
To cele v kombinaci s ruznymi variantami zdroju pro samotne LED a ostatni bazmek.

Tom

Ledky budu dávat tam kde to půjde, kde se dokážou uchladit. Jediný problém
jsou lustry s kouličkama. Ale to má dvě řešení.
1. tepelné trubice a chladič mimo
2. přesvědčit ženu že se tyhle svítidla ani jí nelíbí :-)
Máte pravdu, trafo pojede naprázdno. Však jsem psal že bude z orientovaných
plechů
http://vakar.cz/cz/jadraUnicore.php
je to stejný plech jako na toroidy a má to i téměř stejné vlastnosti. Nevím
jestli tři toroidy mají stejné vlastnosti jako jedno 3f trafo - napadá mě že
na 3f trafu je část mg. obvodu společná takže je tam méně železa. Ptal jsem
se u výrobce jader, říkali mi že železo je sice dražší, ale tím že trafo
vyjde menší (i méně mědi), cena trafa by měla být zhruba stejná při
nesrovnatelně menším příkonu naprázdno. Proč 3 fáze? - protože při
vícefázovém usměrnění nepotřebuju filtraci. Dávám tam 12 cestný usměrňovač
(na každé fázi vinutí s vyvedeným středem), zvlnění je minimální. Při 1
fázovém napájení by byla životnost zdroje daná elektrolyty, muselo by tam
být PFC, mělo by to nižší účinnost. Pár kilo železa se mi do baráku vejde a
životnost snad neomazená.

Anděl