Napajeni 230/FV?

Roman Vostrel vostrel@lit.cz
Neděle Leden 24 11:37:35 CET 2010

Jenze se to nikdy nemuze zaplatit. Kdyz mate bojler, tak mate urcite
tarif D25 a ohrivate za 1,7Kč/kW. Chce to minimalne najit vyuziti ve
vysokem tarifu.

Mam znameho, ktery zacina stavet dum a mel uz projekty na
nizkoenergeticky dum, tepelne cerpadlo (se zemnim kolektorem 1200m),
vzduchotechniku, solarni panely (voda), trojite okna a mel spocitane
naklady na energie asi 18kKc mesicne. Kdyz dostal z projektantu konecne
navratnost investice, tak jim vyslo kolem 17ti roku. Nechal si to
prepocitat jeste u dalsich dvou firem a +-stejne. Nakonec si nechal
prepocitat kdyz se na vsechno vykasle a udela to normalne s plynovym
kotlem, tak zaplati za energie asi 110kKc mesicne a ty usetrene  penize
muze investovat nekam jinam. Do FV elektrarny s vyuzitim dotaci, ktera
to cele zaplati.  Jedna vec je ekologie a druha ekonomika.