Re: Fwd: kratkovlnne online radio

Jan Hovorka OK1CJH@seznam.cz
Sobota Leden 23 13:53:51 CET 2010

Dobrý den,

když už se tady takhle navážíte do radioamatérů, můžete napsat konkrétní volací znaky těch takzvaných ortodoxních HAMů?

Posluchačská licence, nazývá se to posluchačské číslo. Je číslo k teré vydává Český radioklub. Slouží k tomu, aby když někoho slyším na pásmu, tak abych mu to mohl dát vědět tím že mu pošlu svůj QSL lístek a on mi to zase mohl zpátky potvrdit tím, že mi pošle svůj QSL lístek. Vydává se všem bez rozdílu jestli jsou členem nebo ne. Někdo to vydávání organizovat musí, aby každý dostal svoje jedinečné číslo. Zakládají si ho i koncesovaní radioamatéři, protože pak si můžou potvrzovat 1-way spojení i tam kde nemohou vysílat. Např 70MHz, 136 KHz, KV pásma pokud mi  tam licence neumožňuje vysílat.

1-way - jeden vysílá druhý pouze poslouchá

Honza, OK1CJH, OK1-35410